• 1

ES PARAMA IR PROJEKTAI

ES paramos projektams nustatomos tam tikros sąlygos, projektų parengimas reikalauja įvairiapusių žinių ir išmanymo. Mūsų teikiamos ES paramos konsultacijos padės suprasti ES paramos skyrimo sąlygas, parengti sėkmingą projektą ES paramai gauti ir efektyviai panaudoti gautas ES paramos lėšas. ES paramos konsultacijas pradedame nuo išsamios informacijos apie ES paramos gavimo galimybes, įvertiname tinkamumą gauti ES paramą, teikiame rekomendacijas dėl projektų pirmumo kriterijų, atsakome į klientams aktualius klausimus dėl paraiškų ES paramai gauti vertinimo procedūrų ir terminų.

ES PARAMA ŽEMĖS ŪKIUI

ES parama žemės ūkiui

ES parama žemės ūkiui

teikiama veikiantiems ūkiams modernizuoti žemės ūkio veiklai, o taip pat ir naujų ūkių steigimui daugiau
  • 1

ES PARAMA VERSLUI KAIME

ES parama verslui kaime

ES parama verslui kaime

teikiama įmonėms ir gyventojams jau egzistuojančio verslo kaime plėtrai ar naujo verslo veiklos pradžiai daugiau
  • 1

ES PARAMA ĮSTAIGOMS

Rengiame dokumentus ES paramai gauti savivaldybių ir valstybės įstaigoms įvairiose viešųjų paslaugų plėtros srityse. Dokumentus rengiame pagal bendras metodikas ir konkrečios srities ES paramos taisykles. Padedame įstaigoms sklandžiai įgyvendinti ES paramą gavusius projektus.

Investiciniai projektai

 

Rengiame investicinius projektus ES paramai gauti

Paraiškos ES paramai

 

Rengiame ES paramos paraiškas įstaigų projektams

Projektų administravimas

 

Padedame sklandžiai įsisavinti ES paramos lėšas

Galimybių studijos

 

Vertiname plėtros galimybes su ES parama

Investicijų projekto turinys ir jo rengimo metodika

Pagal naujausius reikalavimus CPVA patvirtinta Investicijų projektų rengimo metodika (Metodika) yra taikoma ne tik ES Struktūrinių fondų lėšomis finansuojamiems projektams, bet taip pat projektams, pretenduojantiems į Valstybės investicijų programos finansavimą.

Investicijų projektą, parengtą pagal metodiką, sudaro šios pagrindinės dalys:

1. Projekto kontekstas. Šioje dalyje aprašoma paslaugos teikimo pasiūla ir paklausa. Atliekama paslaugos analizė, atsižvelgiant į socialinę, ekonominę ir institucinę aplinką. Paslaugos paklausa ir esama pasiūla įvertinama kiekybiškai, pateikiant jų metines prognozes projekto ataskaitiniam laikotarpiui tam, kad vėliau būtų galima identifikuoti planuojamus pajėgumus paslaugai teikti (pasiūlą). Aprašoma investicijų projekto teisinė aplinka. Pateikiamas paslaugos teikimo teisinis reglamentavimas, identifikuojant reikalavimus ir galimus apribojimus nagrinėjamai paslaugai teikti. Aprašomos sprendžiamos problemos ir jų atsiradimo priežastys. Identifikuojamos dėl paslaugos nepakankamos kokybės/efektyvumo ir/ar prieinamumo kylančios problemos ir jų priežastys.

 2. Projekto turinys. Šioje dalyje nurodomas investicijų projekto tikslas ir uždaviniai, t. y., kokio pokyčio siekiama, ir ką reikia padaryti, kad projekto tikslas būtų pasiektas. Nurodomos sąsajos su kitais projektais, detaliai aprašomos investicijų projekto tikslinės grupės, kurioms projekto įgyvendinimas turės tiesioginės įtakos ir kurios pajus socialinę-ekonominę projekto įgyvendinimo naudą (žalą), ir išskiriamos projekto poveikio ribos. Pristatoma projekto organizacija. Struktūriškai ir trumpai aprašoma tik projekto organizacija vadinamas juridinis ar fizinis subjektas ar jų grupė (jei projektas įgyvendinamas su partneriu), prisiimanti atsakomybę už investicijų projekto įgyvendinimą ir vykdanti pagrindines projekto veiklas. Nurodomi siekiami rezultatai, t. y., nurodoma planuojama investicijų projekto įtaka viešosios paslaugos kiekybiniams ir kokybiniams pokyčiams.

3. Galimybės ir alternatyvos. Šioje dalyje aprašoma esama situacija vertinamos problemos apimtimi, įvertinama padėtis, jei projekto organizacija tęstų veiklą nedarydama jokių investicijų; nurodomos galimos veiklos, investicijų projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti sudaromas ilgasis veiklų sąrašas (jeigu planuojama projekto investicijų vertė didesnė nei 15 mln. Eur), kuriame veiklos sugrupuojamos pagal tam tikrus kriterijus. Jeigu sudaromas ilgasis veiklų sąrašas, nurodomi veiklų vertinimo kriterijai. Įvertinus galimas veiklas pagal pasirinktus veiklų vertinimo kriterijus (arba jeigu planuojama projekto investicijų vertė mažesnė nei 15 mln. Eur), sudaromas trumpasis veiklų sąrašas, aprašomi investicijų projekto įgyvendinimo alternatyvų ypatumai bei padariniai. Trumpajame veiklų sąraše, turi būti įvertinta ne mažiau alternatyvų nei numatyta Metodikos 4 priedo „Projekto investavimo objektų ir alternatyvų sąrašas“ lentelėje „Minimaliai privalomos išnagrinėti ir palyginti projekto įgyvendinimo alternatyvos pagal investavimo objektus ir galimų veiklų sąrašas“. Pasirenkamas analizės metodas: pagal nustatytus požymius įvertinama, koks analizės metodas bus naudojamas investicijų projekto – sąnaudų – naudos analizė (SNA) ar sąnaudų – veiksmingumo analizė (SVA).

4. Finansinė analizė. Šioje dalyje pasirenkamas investicijų projekto ekonominės veiklos sektorius ir nurodomas projekto ataskaitinis laikotarpis, nurodoma finansinė diskonto norma, nurodomi projekto pinigų srautai (investicijos, investicijų likutinė vertė, veiklos pajamos ir išlaidos, mokesčiai ir finansavimas), apskaičiuojami finansiniai rodikliai ir pateikiama išvada dėl investicijų projekto gyvybingumo.

5. Ekonominė analizė (taikoma, tik kai projekto alternatyvų analizė atliekama sąnaudų naudos analizės metodu). Investicijų projekto ekonominei analizei naudojami finansinės analizės piniginiai srautai ir atliekami šie žingsniai: rinkos kainos perskaičiuojamos į ekonomines; parenkama socialinė diskonto norma; įvertinamas išorinis poveikis; apskaičiuojami ekonominiai rodikliai; parenkama patraukliausia alternatyva.

6. Jautrumas ir rizikos. Rizika įvertinama šiuo eiliškumu: atliekama jautrumo analizė; atliekama scenarijų analizė; nustatomos kintamųjų tikimybės; įvertinamos rizikos; apskaičiuojami rodikliai su įvertinta rizika; įvertinamas rizikos priimtinumas; numatomi rizikų valdymo veiksmai.

7. Projekto vykdymo planas. Šioje dalyje nustatoma investicijų projekto trukmė ir etapai; nurodoma projekto vieta; pristatoma projekto komanda (aprašomas projekto organizacijos pasirengimas vykdyti investicijų projektą, įrodoma, kad darbuotojai turi reikiamą kvalifikaciją); aprašomos projekto prielaidos ir tęstinumas; pateikiamos kitos išvados.

Kai parengtos visos investicijų projekto dalys, sudaroma projekto santrauka: trumpai išdėstoma visose projekto dalyse pateikia informacija.

ES PARAMOS NAUJIENOS

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

TURIME KUO PASIGIRTI

  • ES paramos patirtis

    18 metų

    Įmonės patirtis
  • ES paramos patirtis

    >2100

    Parengta projektų
  • ES parama

    >780 mln.

    ES paramos
  • ES paramos klientai

    >1800

    Reiklių klientų
  • ES paramos sutartys

    100%

    Sutarčių įvykdymas
  • 1

Per daugelį veiklos metų sukaupėme įvairiapusišką darbo patirtį, kurią pritaikome tolimesnėje profesinėje veikloje. Verslui, žemės ūkiui ir viešajam sektoriui parengėme daugiau kaip 2100 projektų, kuriems buvo skirta daugiau kaip 780 mln. eurų ES paramos. Klientai yra patenkinti mūsų teikiamomis paslaugomis, todėl dažnai tęsiame bendradarbiavimą rengdami naujus ES paramos projektus.

ES PARAMA PRASIDEDA ČIA

Jūs turite idėjų ir planų, mes turime žinių ir patirties, kaip juos finansuoti. Gausime Jums ES paramą!

Norite aptarti projektą?
Skambinkite: 8-699-80830

Nemėgstate kalbėti?
Rašykite laišką: info@idus.lt